Sabtu, 18 Oktober 2014

Alhamdulillah, manisnya ukhuwwah mu sahabat2...

Alhamdulillahi rabbil 'aalamin...

Manisnya ukhuwwah... tidak terhitung Ibtisam, baik hati budi sahabat2 Ibtisam yang datang ziarah... yang msg, msg FB... tatkala mereka mengetahui berita official penyakit Ibtisam.

15.10.2014 - Kak Midah bersama suami, Abe Kamil datang rumah dan menetap semalaman, tidur di bilik bawah. Sambil ziarah sambil membawa barang kiriman Ibtisam; Madu Tualang, Minyak Zaitun, Buah Teen dan Stevia (beli dengan Din Q4). Seronok tidak terkata dapat bertemu mata bersua muka dengan Kak Midah. Tapi, ibu banyak curi masa Ibtisam, banyak yang ibu bualkan dengan Kak Midah, bercerita hal lama dan baru.

17.10.2014 - Fatin datang bersama Aisyatun. Aisyatun dah beli kereta hasil penat lelahnya bekerja di Farmasi Ehsan, Bandar Machang. Alhamdulillah dan tahniah, Aisyatun dah bekerja, semoga dipermudahkan soal jodohnya pula. Fatin pula, keesokan harinya akan bertolak ke Mesir, meneruskan pengajiannya. Alhamdulillah dan tahniah juga untuk Fatin berjaya mengutip ilmu di rantau orang, bumi anbiya' pula tu. Moga berjaya gred cemerlang pada masanya. Semoga dipermudahkan soal kerjaya dan jodohnya juga.

Persoalan di benakku; 'Jika Ibtisam yang sihat, ada sahabat lain yang sakit, mampukan Ibtisam seperti mereka berkorban masa untuk berziarah juga??'



Terima kasih Ya ALLAH...
Terima kasih Ya ALLAH...
Terima kasih Ya ALLAH...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan